sestdiena, 2011. gada 29. oktobris

daytrip

ar ko lai sāku..
Viena svarīga lieta - beidzot atradu un nopirku sildītāju..phu.. tas nozīmē,ka ziemu izturēšu :) Savādāk mani laikam jau gribēja pa nopietno iesaldēt! biju tik nokaitināta, ka netaisos vairs slaucīt nevienu puteklīti šitajā dzīvoklī, kas neattieksies uz mani. Grr.
Šodien biju ekskursijā "Randstad and the Green Heart"..to rīkoja Erasmus Student Network Groningen. Tā organizācija gan nav tikai priekš Erasmus studentiem, bet arī priekš pārējiem (international students utt).. Viņi rīko braucienus, pasākumus, utt. nu lūk.. Šī bija pirmā reize,kad es te Nīderlandē braucu ar kādu normālo transportu,nevis riteni :D Bet brauciens uz šejieni no Lv bija tik pamatīgs,ka pietika veseliem diviem mēnešiem!
Pirmā pietura bija pilsētiņā Urk. Lai gan bija jau apuveni 10 vai 11 no rīta, bija ļoti miglains un es jutos miegaini gražīga- vakar tomēr izgāju ārā, patusējāmies pie klasesbiedra. Ok, izstaigājām pilsētiņu - tāda diezgan klusa. Cilvēki tur nodarbojas ar zvejniecību, wīkendos ir mājās un ļoti aktīvi tusējas (svin lielos lomus :D ) , tāpēc sestdienas rītā viss tukšs. Iedzīvotāji esot reliģiozi un viņiem nepatīk tūristi. Tāda diezgan savrupa vieta. Nelielas, skaistas mājiņas..daudz tradicionālo simboliņu. (skaistiņi,jaukiņi) :D
TĀ patīk šie tipiskie ornamenti 



perfekti iepozeju :D




Pēc tam braucām apskatīt Amsterdamas daļu, kas tika veidota pirms kādiem 45 gadiem kā "Functional city". Mājokļu, ekonomikas, atpūtas un transporta nošķirtība. Īsti nezinu, kā lai paskaidro... te bildīte, kā tas izskatījās toreiz.

Pamazām tas pārvērtās par tādu kā geto rajonu un arī tagad tur ir diezgan ērmīgi un manīju pārsvarā tumšādainos. 1992. g. vienā no celtnēm ietriecās lidmašīna un nomira vairāk kā 40 cilvēki.. Bildē-piemiņas vieta bojā gājušajiem un "koks,kas visu redzēja".
















Tālāk braucām cauri/garām "Green heart" (Zaļā sirds) uz Hāgu. Lielo Nl pilsētu ieskauta vieta, kura ir vairāk dabiska un bla bla.. bet patiesībā nekā sevišķa es tur nesaskatīju. Varbūt pašiem vietējiem tas skaitās kaut kas īpašs, bet man kā latvietei...man vajag kaut ko - WOW! :D pie plašumiem un laukiem es esmu pieradusi.
Ok, pietura Hāgā. Pastaigājām pa centru,..apskatījāmies ēkas, kur strādā Hāgas amatpersonas. Vispār skaista vieta :)






šādas NL izskatās policijas mašīnas





reklāmmeičas

Nepierasti, ka starp tādām lielām pilsētām ir tik neliels attālums, pārdesmit minūtes un nonācām līdz Roterdamai. sagaidīju savu "wow", kas bija foršās kubu mājiņas. No ārpuses izskatās efektīgāk, nekā iekšā, bet tāpat interesanti. Mājiiņas veidotas kā "koki", katrai savs stumbrs un lapotne. Izstaigājām kubu mājiņu mežu. Vienā ir ierīkots muzejiņš ar it kā reālām istabām un tā..

Roterdamā ,kamēr šoferis uz 5 min pameta autobusu, kāds paspēja ielauzties un nozagt navigāciju.



Skulptūra ar tukšumu sirds vietā simbolizē pilsētas bobmardēšanu 2.P.K. ,kad tajā uzspridzināja daudzas svarīgas ēkas,it kā izraujot pilsētas sirdi












                                                     Rotterdam




patika wc durvis :)
Tālāk devāmies vakariņot, es izvēlējos zivi, jo tādas lietiņas es diemžēl mājās negatavoju. bija laba, tīra filejiņa bez asakām...mm ;) Jā, starp citu mums bija ļoti foršs gids. ļoti interesanti visu pastāstīja, arī brauciena laikā viskaut ko stāsta,komentē. Bet....beigās gan viņš nedaudz sabojāja iespaidu ,kad stāstīja,kā viņam nepatīkot strādāt piemājas dārzā utt utt :D ārprāc. kā var tā vīrietis sūdzēties. ;D nu labi,nebija jau tik traki, bet vispār... tik strādīgus puišus kā manā Baltinavā es vēl nezinu. laikam esmu pieradusi tieši pie tāda priekšstata.
gids
šodien iepazinos ar meiteni no Itālijas, kas tipiski itāļiem angliski nerunā diez ko labi (tāpēc mēs ļoti labi saprotamies :D) ; dzīvo dzīvoklī ,nevis kojās...un un un ..mums ir vēl daudz kopīgu lietu :D Viņa teica, ka pēc ekskursijas iešot pie viena paziņas uz tusiņu un paaicināja mani. Mājupceļā gulēju... Lai gan lielās pilsētas izskatījās interesantas un 1000% atgriešanās vērtas, es tomēr biju priecīga, iebraucot atpakaļ Groningenā. Lai gan tā ir salīdzinoši neliela, (un es joprojām nevaru izdomāt kārtīgu izklaides programmu Zanei (cerams ar veikaliem, klubiem un vēl šo to pietiks,hihi..)) te es tiešām jūtos mājīgi...Nācās papūlēties sameklēt riteni, kuru no rīta atstāju tai milzīgajā stacijas pazemes stāvvietā. Atbraucot mājās ,biju ļoti nogurusi un lēmums vēl iziet ārā nāca grūti. (starp citu, Feisbook čata vēsturē atradu saraksti ar to pašu itāļu meiteni! izrādās mēs augustā esam čatojušas par dzīvesvietas atrašanu te Groningenā. un es toreiz vēl nopriecājos- eh,vismaz kāds par mani sliktāk te zinās angļu val :D). Nedaudz pasēdēju ne-dutch (!) kompānijā.. bet tagad jau esmu mājā un rakstu . jo zinu,ka rīt jāsāk vēl nopietnāk mācīties, un blogošana un bildes atkal aizņemtu pusi dienas :D

Tagad līdz eksāmeniem nekādu tusiņu. aii, satraucos par tiem eksāmeniem.. nekā daži labi..kuri ,piemēram,vēl pat grāmatas nav nopirkuši..:D
labi,pagaidām laikam pietiks. īsumā pastāstīju par savu tripu . turpmākajās 2 ned. šaubos,ka varat sagaidīt kaut ko aizraujošu.. bet-kas to lai zina! :P āaaaaaaaaaaa..atcerējos,ka Helovīni būs. bet jāizdomā, vai tiešām iešu svinēties. Jo es tāds slinkummaisiņš, ka piem. 2 dienas kārtīgi tusēties-tas gandrīz jau ir par daudz :D es zinu ,zinu- jauna meitene ,studente, bla bla,  un kā šitā var teikt... ! :D bet esmu arī diezgan liela "mājās sēdētāja"..pie tam,man tagad ir sildītājs-mans dārgumiņš! :D


tagad kā reiz ir starp 4-5 naktī (bāc,tik ilgi ievelkas šitā blogošana!), jāgriež pulkstenis. re kā jauki noder stunda šodienas apkopošanai :D

p.s. sori, bet bildes isti skaisti nevaru sakārtot šajā blog-lapā nez kapec...

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru