otrdiena, 2013. gada 27. augusts

spontāns izbrauciens uz Drēzdeni

Sakarā ar to, ka boss piešķīra brīvu pirmdienu un otrdienu, pagājušajā nedēļas nogalē beidzot nolēmu veikt nelielu izbraucienu uz kādu interesantu vietu te, Vācijā. Izvēle krita uz Drēzdeni, jo gan mana ģimenīte, gan citi paziņas teica, ka esot ļoti skaista pilsēta, kā arī tā atrodas salīdzinoši netālu no Halles. Par garajām brīvdienām uzzināju tikai piektdien pēcpusdienā, un brauciena plānošanai nebija daudz laika. Tomēr viss izdevās veiksmīgi :)

Vācijā ir arī ļoti izplatīti "dalītie braucieni" - kad kāds brauc noteiktu maršrutu ar personīgo auto, ievieto sludinājumu internetā, lai cilvēki var pieteikties aizpildīt brīvās vietas - izdevīgi gan šoferim, gan līdzbraucējiem! Šim nolūkam te ir pat dažas oficiālas mājaslapas internetā, kā, piemēram, mitfahregelenheit.de, bessermitfahren.de vai mitfahrzentrale.de. Turp un atpakaļ šādā veidā es izbraukāju par 15 eiro, turpretī vilciena biļete uz vienu galu maksātu tuvu 30 eiro. Nakšņoju, kā parasti, pie couchsērfera. :) Nelielā, jaukā dzīvoklītī, padomju tipa ēkā, tuvu centram un stacijai. Visur varēju izstaigāt ar kājām. Lai gan arī lielus attālumus pilsētās man patīk izstaigāt, nevis lietot pilsētas transportu, jo ejot es varu atcerēties katru vietu, bet braucot es nesaprotu, kur es atrodos un liekas, ka apmaldos. Vispār ir liela varbūtība , ka es patiešām iekāpju neīstajā satiksmes līdzeklī, sajaucu virzienus, vai izkāpju nepareizajā pieturā... tas man ļoti labi izdevās Groningenā tajās pašās pāris reizēs, kad es izdomāju braukt kaut kur ar autobusu...

Tātad Drēzdenē iebraucu sestdienas pēcpusdienā, noliku somu pie koučsērfera un devos uz pilsētu. Sanāca nedaudz iepazīt centrālo daļu, Elbas upi.. Vakarā satikos ar kādu somieti, kura jau 2 mēnešus ceļo pa Eiropu, feina meitene, gājām nedaudz patusēt Drēzdenes (burtiski tulkojot) "jaunajā pilsētā" jeb Neustadt. Tajā rajoniņā ir relatīvi ļoti daudz alternatīva stila cilvēku.. Viennozīmīgi es tur nejutos kā zivs ūdenī ;) Bet nebija arī neomulīgi.

Otrajā dienā nolēmu izbraukt ārā no pilsētas, jo, lai gan tūristu apmeklētākās vietas ir pieejamas, bet tāpat svētdienās Vācijā daudz kas ir slēgts. Un vispār man vajadzēja apskatīt brīnumskaistos dabas veidojumus - Bastei klintis! 45 min brauciens ar vilcienu (S1 līnija, virziens Bad Schandau, jākāpj ārā pieturā Kurort Rathen - ja kādam sanāk ceļot uz šo vietu).

Sākumā nākas braukt ar kuģīti pāri Elbas upei, lai nonāktu klinšu pakājes kūrort-ciematiņā. Kāpšana nu var sākties! Jāpiebilst, visa brauciena laikā laikapstākļi mani vienkārši lutināja! Pirmajā vakarā jauks saulriets, silta nakts...tad atkal saulainas, siltas dienas... kad jau biju nogurusi, tad atļāvās nedaudz apmākties. Lai tiktu līdz pirmajām klinšu apskates pieturām, jāmēro krietns ceļš augšup pa takām, mežainiem celiņiem, un vienkārši skaistiem dabas klajumiem. Vienā vietā dienas garumā pat uzstājas kāds klasiskās mūzikas dziedātājs, šai gadījumā "takas muzikants" (ielu muzikanta vietā).. Nesaprotu, kā viņam neizkalst vai neierūsē visi elpceļi un rīkle..! Izskatījās tāds kā ieprogrammēts robots, skatiens fokusēts vienā punktā, un tās dziesmas gan jau viņam sapņos skan.

Bastei klintis izskatās nu tieši kā uz kartiņām! Ļooooti skaisti dabas veidojumi! Mans sapnis ir redzēt Lielos Kanjonus Amerikā, bet es domāju, ka šī vieta bija diezgan labs ievads. :) Dabas parkā pavadīju visu dienu, uzkāpu līdz augstākajiem pieejamajiem punktiem, redzēju uz citām klintīm trakos alpīnistus. Ēdu tipisku vāciešu maltīti - desiņu ar kartupeļu salātiem un maizīti. Man liekas, es jau pārāk daudz ēdu Brötchen..ar attaisnojumu, ka pilnībā jāizbauda vietējā kulūra :D

Pirmdienas rītā vēl īsti nezināju, kā tikt uz mājām. Bija jau doma atrast šoferīti vismaz līdz Leipcigai, no kuras tad varētu atbraukt mājās ar vilcienu. Tomēr uzradās kāda, kas brauca pašā vakarā, un man sanāca Drēzdenē pavadīt vēl visu pirmdienu. No rīta bija izmisums, ko lai dara ar smago tašu, bet brīnumainā kārtā, jo ilgāk staigāju, jo mazāk jutu to nastu vai vienkārši pieradu.

Vēlreiz kārtīgi izstaigāju Drēzdenes centru, apskatīju galvenās ēkas, tad virzījos uz Neustadt pusi - alternatīvo rajoniņu. Tā ieliņas man nedaudz atgādināja kaut kādu spāņu siestu vietu (lai gan nezinu,kādas tās reāli varētu izskatīties :D ). Tuvējais parks bija pilns ar alternatīvā stila jauniešiem, kas chilloja zālītē, ar vai bez segām, baudīja saulīti, aliņu.. Šajā apkaimē arī atrodas interesantas , krāsainas mājiņas, kurās pārsvarā ir rokdarbu veikaliņi un kafejnīciņas.

Īsumā esmu aprakstījusi savu ekskursiju uz Drēzdeni. Mājās ierados vēlu vakarā ļoti nogurusi. It kā jau nākamā diena vēl bija brīva, bet tik un tā man vajadzēja agri no rīta doties uz Merseburgu, jo atsākas valodas kursi. Skolotāja ir atpakaļ no sava atvaļinājuma Šrilankā. Pēc kursiem vēl sarunāju aizbraukt nedaudz paspēlēt galda futbolu ar kolēģiem firmā :D

Labi, rīt jāatsāk strādāt! Bet man vēl noderētu atpūta no atpūtas! ;)


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru