pirmdiena, 2013. gada 11. marts

aizraujošais gaidāmais gads!

Tā kā mani drīz stress galīgi nobeigs, man tā enerģija kaut kur jāizliek.. Nolēmu,ka jāpastāsta svaigākās ziņas par manām studijām!


Tātad... trešais jeb nākamais mācību gads katram studentam manā mācību programmā ir paredzēts pavadīt ārzemēs. Viens semestris jāpavada kādā no 80 piedāvātajām partner - universitātēm. 4. martā vajadzēja iesniegs sarakstu ar savām top 10 skolām. Tālāk notiek studentu izvērtēšana, jo daudziem, protams, prioritātes sakrīt. Studentus sarindo, pirmkārt, pēc pirmajā mācību gadā iegūto kredītpunku skaita. Es, par laimi, ieguvu uzreiz visus 60 kredītpunktus. Otrais kritērijs ir pirmā gada vidējā atzīme. Tā man gan varētu būt labāka, bet nu neko darīt... Varu jau, protams, pasūdzēties, ka to īpaši pazemināja divi svarīgi grupu darbi, kuru atzīme ir diezgan ietekmīga, jo par to piešķir veselus 5 kredītpunktus katrā. Neteiktu, ka man paveicās ar tām grupām, bet es cenšos par to nesūdzēties... jo es jau varēju ieguldīt daudz lielāku darbu, pārbaudīt ikkatru cita sarakstīto tekstu un tā... bet tad jau man nemaz neatliktu laika samācīties individuālajiem pārbaudījumiem. Kā arī jāsamierinās un jācenšas sadarboties ar tādiem kolēģiem, kādi ir, jo ne vienmēr arī nākotnē es tos varēšu pati brīvi izvēlēties... Tāds ir arī šo grupu darbu princips. Vēl ir viens pieminēšanas vērts faktors. Mūsu fakultātē - International business school - ir divi novirzieni  - angļu un vācu valodas plūsma. Vācu valodā mācās 99.9% vācieši (zinu tur tikai vienu cilvēku,kam vācu val. nav dzimtā). Līdz ar to mēs uzskatām, ka viņiem ir vieglāk studēt un iegūt augstākas atzīmes, kā arī grupu darbos ir daudz vieglāk, jo visi ir vienas nacionalitātes. Tomēr studentu rangam mūs visus liek "vienā katlā".. Bēdīgi. Lūk tādas lietiņas... Rīt vai parīt es uzzināšu, kurā skolā esmu tikusi.Jo tuvāk nāk tas brīdis, jo man, nez kāpēc, palielinās stress.... Es nesaprotu tiešām - kāpēc, jo es jau vairs nekā nevaru izmainīt. Un parasti tādās situācijās man stresa nav - jo stresošana neko nemaina!! Šoreiz kaut kā savādi....bet tomēr rezultātam ir liela nozīme manā dzīvē, jo es savā skolu topā iekļāvu skolas Toronto, Londonā, Maskavā... un citās pilsētās, līdz kurām , es ceru, vērtētāji netiks manā sarakstā :D (tādā ziņā, ka, cerams, es būšu tikusi kādā no pirmajām manā sarakstā ) .. Varbūt kaut kad vēlāk publicēšu visu top 10..
Kartē iekrāsotas valstis, kurās ir manas universitātes partnerskolas

Lūk tāda tā sistēma...
Otrs semestris ir jāpavada ārzemēs praksā kādā starptautiskā uzņēmumā... Sakarā ar to, ka es mācos vācu valodu, man tā patīk un gribu uzlabot, kā arī Vācija liekas diezgan pievilcīga valsts, kur, iespējams, kādu laiku pastrādāt pēc skolas absolvēšanas, un man tāds iespaids radies, ka man tā kultūra, cilvēki, vide varētu patikt, tad diezgan loģiska izvēle ir braukt uz Vāciju praksē. Jau šobrīd esmu uzsākusi meklēšanu un pieteikšanos prakses vietai. Par to arī ir uztraukums, jo gribās jau dabūt labu un interesantu vietu!
Semestru secību var izvēlēties pats, un es nolēmu, ka vispirms veikšu praksi un otrajā pusgadā mācības.

Nu re, pastāstīju par saviem sagaidāmajiem piedzīvojumiem! Kas vēl ar mani interesants notiek.. Hmm.... skolā iet, kā vienmēr, normāli-labi :) Šogad katrā periodā ir vismaz 2 grupu darbi... tie vairs nav TIK lieli, bet tomēr ir ,ko darīt... Par laimi, šogad man ir paveicies ar grupām ;) Tās visas ir bijušas daudz maz jaukas ;)
Vēl otrā gada programmā ir paredzēti 2 community credit. Tas nozīmē, ka pats vari izvēlēties kādu aktivitāti, pie tās jāstrādā 36h un 20h jāvelta atskaišu/referāta rakstīšanai. Es izvēlējos diezgan vienkāršu aktivitāti - palīdzēt pirmā kursa studentei ar matemātiku. Ik nedēļu tikāmies un kopā risinājām uzdevumus, es skaidroju teoriju. Eksāmenu viņa nolika diezgan labi - 7.2 ...
Tagad esmu pati pieteikusies uz vācu valodas palīgu, kuru vēlos izmantot ne priekš eksāmena sagatavošanās, bet gan tikai runāšanai, jo jāsāk taču būtu arī runāt vāciski, ne tikai izpildīt gramatikas uzdevumus un iezubrīd kādu tekstiņu. Vēl jo vairāk, ja pēc dažiem mēnešiem taisos braukt uz Vāciju!
Šajā periodā vēl ir tādi priekšmeti kā Akciju tirgus, kas patiesībā ir negaidīti interesanti, jo es par to praktiski neko agrāk nezināju, bet ir tiešām interesanti izprasts - kas un kā notiek ar investīcijām un akcijām. Dažai labai "mākslinieciskai dvēselei" tas varētu izskatīties muļķīgi.. :D haha. Bet ir interesanti.. Tālāk ir Customer Relationship Management (burtiski tulkojot- klientu attiecību menedžments) .. ; Career Training and Development (Karjeras attīstība.. kaut kā tā). Te mēs strādājam pie CV, motivācijas vēstulēm, networking (jeb kā iegūt noderīgu cilvēku tīklu) un citas praktiskas, noderīgas lietiņas..
Nedaudz stulbi un smieklīgi man sanāca, jo es sākumā aizsūtīju savu parastu CV un kā mācēju, tā uzrakstīju motivācijas vēstuli, un sūtīju pieteikumu praksei, sākot ar krutākajām firmām, kur labprāt tiktu.. tad sākās šis priekšmets un uzzināju, kā uzlabot pieteikumu, tagad atliek labākās versijas sūtīt nu jau mazāk populāriem uzņēmumiem.. :D nu bet tas nekas! ;) Visam jābūt un BŪS OK!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru